ON OTHER_Kosa

oos-VPL For PINNACLE by Brennan Cavanaugh-EmilyWIlson1-e1312308496733

oos-EmilyWilson2-e1312308511360_zpscdf2c08a
VPL For PINNACLE by Brennan Cavanaugh

I think Victoria’s pieces beg the question of why some hairs are considered ‘luxury’ and other hairs are considered garbage or off-putting
U prijevodu, Joshua Katcher izjašnjava da radovi Victorije Bartlett postavljaju pitanje zašto se dlake nekih smatraju luksuzom; dok se druge smatraju otpadom, nečim gadljivim.

Premotajmo na početak: o Bartlett sam pisao u postu o neoprenu, a istraživajući njene radove tada sam i saznao za editorijal u kojem je koristila ljudsku kosu. Kratak editorijal nastao je u suradnji s Katcherom za on-line časopis za promociju veganske mode Pinnacle. Osim modnih dodataka, Bartlett je dizajnirala i odjeću i cipele.

Razlog zbog kojeg se Bartlett odlučila za kosu kao materijal leži upravo u postavljanju pitanja s početka ovog posta. Cilj nije bio (još jedno) propitivanje etičnosti krzna; nego suočavanje pojedinca sa malo drugačijom dlakom uz koju ne vežu pojam luksuza, nego neki suprotni pojam, što bi u konačnici trebalo rezultirati propitivanjem veze krzna i luksuza. Kako kosa imitira / emulira krzno; umjesto diktiranja stavova, ona smatra da treba ponudit alternative s kojima treba mijenjati modnu industriju.

Iako joj je to dugo bila želja, rad s kosom ostvario se tek kada je upoznala dvije cure s Islanda radeći s Björk (o kojima, na žalost, nisam pronašao više nformacija). Editorijal mi se čini jako uspješno izvedenim. Iako nisam osoba kojoj bi se inače gadila kosa, ona je prezentirana na vizualno lijep način i vrlo dobro prikazuje da kosa šišanjem / odstranjivanjem od tijela ne mora gubiti svoje vrijednosti.

oos - MarcioMadeira-FirstViewcom VLP

cc Marcio Madeira | FirstView.com

To nije bio njen prvi doticaj s kosom. U jesensko – zimskoj kolekciji za 2010. godinu kosu je isplela u džempere, čime je još jednom ustrajala u ideji da ljudska kosa zamijeni krzno.

oos - FC12_S2_2LALIC_169_resize_zpsfaaec1fd

oos - FC12_S2_2LALIC_100_resize_zps43f2e73a

cc Aleksandra Lalić

Pretraživajući Pinterest o ovoj temi, naišao sam na haljine dizajnerice Aleksandre Lalić. Povjesničarka umjetnosti koja se bavi modom, a najpoznatija je po svojim haljinama od ljudske kose. Točnije od filca od ljudske kose. Prvi put se susrela s materijalom koji je bio rad Zorana Todorovića: 1200 m2 filca od ljudske kose pod naslovom “Warmth” iz 2009. godine. Dvije godine nakon toga je od djela materijala napravila prvu haljinu.

Iako njeni radovi svjesno ne promoviraju veganstvo, nego im je cilj preispitivanja estetike tijela; svejedno mogu poslužiti kao nastavak ideje o nuđenju još jedne alternative krznu modnoj industriji.

8 Comments on “ON OTHER_Kosa”

  1. Ovo je turbo zanimljivo. Sad ću biti crnjak, no ježim se malo od pomisli na ljudsku kosu ne zbog gađenja kosom kao takvom, već zato jer me asocira na posjeti Auschwitzu 2009. godine (pretpostavljaš sam iz kojeg razloga..) Iz kompleksa sam izašla plačući ko zimska oluja, zbog svega zajedno, no kosa mi je ostala kao jedan stravičan detalj cijele priče..
    Zanimljiv je koncept odmicanja od krzna i nadopunjavanja modnih praznina sa kosom, no i krzno i kosa me jednako (osobno) ježe tako da ju ne bih nosila, no podupirem ideju promjene razmišljanja i cjelokupnog koncepta. Modnom svijetu treba novih uzbudljivih nekonvencionalnim materijala. Obožavam tvoj postove btw, znaš sam :)
    P.s. jesi vidio ovo – http://www.guardian.co.uk/science/2010/sep/16/spray-on-clothing-t-shirt

    • black1888 says:

      Na Ecouterre.su bas i spomenuli to, ali sam odlucio izostaviti taj dio…

      No, bilo kako bilo, cak je i Karl Lagerfeld priznao da se umetno krzno svojim osobinama izjednacilo onom pravom, tako da kosa svakako nije jedina alternativa. :)

      (Vidio sam nesto o spray-on majici, i drago mi je da se stalno pojavljuju nove inovacije. Bas me zanima kako ce se dalje razvijati.)

    • Annie says:

      Slažem se! Odličan post! Ideja kao alternativa je odlična, ali nakon što sam vidjela slike iz Auschwitza (mama je bila tamo i fotkala), nebih mogla staviti takvo što na sebe – barem ne ovu filcanu kosu jer jednostavno, previše me podsjeća (no ove pletenice su genijalne). A što se tiče uvodne rečenice – tu ima dosta licemjera. Koliko ljudi samo fura ekstenzije od ljudske kose, a gadi im se odjeća od iste?

      • black1888 says:

        Takva averzija mi je razumljiva jer je ipak primarno vezana za neki drugi problem, a ne samo uz kosu. :)

  2. samotna šetačica says:

    Slažem se s Voodoo, nositi kosu čini mi se jednako (ako ne i više) ne-privlačnim kao nositi krzno, ne zbog gadljivosti kao takve (iako bi na tu temu imala ponešto reći), već jednostavno iz razloga što mi ideja korištenja nečega što je bilo dijelom ljudskog tijela kao ‘materijala’ i ‘ukrasa’ ne sjeda najbolje iz ‘etičkih’razloga, ako ih tako mogu nazvati. Sličan problem imam i s krznom – primjerice, još uvijek imam pomalo traume od lisica koje su bile trendy tamo u 80ima, pogotovo jer mi nikada nije pošlo za rukom objasniti samoj sebi kako netko može nositi živo biće kao ‘ukras’ i ‘modni detalj’. To mi je potpuno stran koncept za koji ne pronalazim racionalno opravdanje. (O užasu kad sam prvi puta vidjela dio kaputa od chinchille – na kome se sasvim jasno vide obrisi svih životinjica koje su oderane da bi kaput nastao, uopće neću ni počinjati…a nije pomoglo ni što sam u danom trenutku imala chinchille kao kućne ljubimce.)

    Priznajem, istovremeno sam popriličan licemjer jer nosim kožu. Dapače, kriterij kod kupovine cipela uvijek mi je da su kožne, jer kožu percipiram kao nusproizvod ostalih industrija, iako slutim da sam u krivu. U nekim stvarima svjesno guram glavu u pijesak, jer nisam uspjela pronaći dovoljno dobru alternativu, iako bi se dalo raspraviti (i) o tome koliko sam se zapravo potrudila…

    That said, naježila sam se na zadnju rečenicu o kosi kao mogućoj ‘alternativi krznu’.
    (Pesimist u meni pomislio je na sve moguće načine iskorištavanja kad bi kosa uistinu postala ‘vrijedna roba’ i to mi je po sebi dovoljno da tu varijantu kao poželjnu prekrižim isti tren.)

  3. Bogomoljka says:

    Meni je, recimo, bas privlacna ideja izrade nekog dijela odjece od moje kose – koju bih nosila samo ja /nosenje necije tudje mi nije bas/ a koliko je gubim na dnevnoj bazi, ne bih bilo lose da na neki nacin probam sprovesti ideju u djelo.:)

  4. ptrkrl says:

    meni je ova ideja uzasno zanimljiva. nosila bih kosu, al iskljucivo umjetnu. iz nekog razloga mi se malo gadi tudja kosa. kako god, vec neko vrijeme pokusavam pronaci trake umjetne kose kako bih mogla napraviti nesto s tim, al svugdje nalazim iskljucivo klipse. to mi je neprakticno.

    bartlett mi je puno zanimljivija u svom radu u odnosu na lalic. svidja mi se ideja igranja kosom kao materijalom, teksture koje se mogu postici i slicno. ako cu nositi kosu, zelim da se vidi da je to kosa. :D

  5. black1888 says:

    @samotna šetačica to mi je skroz OK, jer je takav stav dosljedan. :)
    A u vezi alternative, ja sam ful zadovoljan s Vegetarian Shoes. Ne znam koliki su tvoji kriteriji, doduše, ali ako te ikad bude zanimalo nešto konkretnije – slobodno pošaješ mail. :)

    @Bogomoljka Meni bi se bilo teško rastati od svoje, ali ako se ikad budem šišao svakako ću sačuvati pramen. :D

    @ptrkrl Vidiš, meni su klipse baš super. Mislim da bi se ta kopča dala odrezati, i onda ostatak kose zalijepiti u neku kopču za nakit. Ako se upustim u to, javim rezultat. :D
    I, vidiš, meni je Lalić super jer mi poliesterski filc nije baš neka zamjena za onaj vuneni. Nema tu črvstoću i grubost, a zapravo bih silno htio raditi nešto od toga.


Leave a Reply

