OUTFIT_Pepeljugin poučak u postmodernim vremenima

onotherskin7039

onotherskin7040

onotherskin7042

Kada sam kupovala ove prozirne Melissa cipelice, bio je još prohladni ožujak i nosila sam guste sive grilonke. Obuvene na njih, cipele su djelovale više sivo-srebrne, iako su evidentno bile prozirne u ruci. Ono što me definitivno uvjerilo da im dam stopostotnu prednost pred jednim drugim parom gumenih balerinki sačinjenih od zelenih traka nalik onim elastičnim, bile su riječi prodavačice: “Kada ih nosite na golu nogu, izgledate kao da ste bosi”. I doista, mom oduševljenju nije bilo kraja kada sam ih doma zaista obula “na boso”.

Jasnog i definirnog oblika i funkcije, ali opet gotovo dematerijalizirane prozirnošću, ove balerinke pružaju gotovo neslućene mogućnosti kombiniranja: ili će poprimiti nešto od kolorita čarapa na koje ih nosim, ili će se stopiti s golom kožom stopala i pretvoriti ih u nešto nalik plivaćim kožicama. Sjajno. (Ili, bolje rečeno, prozirno.)

onotherskin7043

Istovremeno na tragu koncepta o fetišizmu (ženske) obuće (hint: Pepeljugina staklena prozirna cipelica), ujedno su i vrlo daleko od njega; za razliku od Pepeljuginih cipela, ove možda ne čine stopalo privlačnijim suprotnom spolu, možda nisu u službi klasične reprezentacije stopala, ali su zaista apsolutno udobne i nema bojazni da ću ih izgubiti u trku.

cinderella

via: northjersey.com

Meni je možda draža poveznica, zbog poigravanja s (ne)konvencionalnošću, ona sa začudnom i opčinjavajućom bizarnošću dematerijaliziranih staklenih udova kakve je Aimee Mulling nosila u filmu Cremaster Matthewa Barneyja, ili pak s pomalo nadrealističkom duhovitošću Margielinih odjevnih (i obuvnih) predmeta koji se “stapaju” s kožom, od kojih je najnoviji primjerak mrežasta bež cipela s prozirnom plastičnom potpeticom.

cremaster

via: tumblr.com

margiela

via: luxirare.com

Stalni lajtmotiv braće Campana, produkt dizajnera i autora dotičnih Melissa cipelica – mnoštvo umreženih linija koje prizivaju linije nastale dječjim šaranjem po papiru (iako dizajneri kao inspiraciju navode apstrahiranu strukturu i prozračnost oblaka) – kao glavni tvorbeni element inkorporiran je na raznim predmetima: od držača za salvete do raznih oblika posuda. Plasiran na uobičajen oblik balerinke, i to u gumi kao izvedbenom materijalu, on postaje znakom postmodernističkog htijenja za dekonstrukcijom uvriježenih konvencija, uz neizbježan element parodičnog subvertiranja, o tome kako nešto treba izgledati (ovaj put po pitanju obuće).

melissa

via: styleguru.com

onotherskinP6946|  top: benetton  |  hlače: I-gle  |  cipele: Melissa  |

image-1

fotografije i obrada: Matija Kralj

Advertisements

3 Comments on “OUTFIT_Pepeljugin poučak u postmodernim vremenima”

  1. hiPop says:

    ima li sta lepse od iluzije – tu je, a ne vidis ga?! :)

    http://hypemyhip.blogspot.com/

  2. samotna šetačica says:

    Jedne od najdražih cipelica. <3 Moje su tirkizne i svi im se uvijek čude, ali par 'prozirnih' savršeno bi se uklopio u (za sada) skromnu kolekciju… :)

    I krasan tekst.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s