ON OTHER_Bernhard Willhelm / New dress, old shoes (& no black)

onotherskin03062013_outfit2

Kad je riječ o odijevanju, prepuna sam kontradikcija. Najljepše se osjećam u ‘dječačkim’ kombinacijama, širokim hlačama i jednostavnim majicama, a najviše kupujem i nosim haljine, jer su praktične i udobne. Obožavam crno, sivo i bijelo, ali ponekad baš izgubim glavu za neonski žutom, koja uopće nije ‘moja’ boja. Kao srednjoškolka, dugo vremena sam obožavala sve s prizvukom sporta (dresove, kape, pa čak i jakne američkih sveučilišnih klubova), premda nažalost nisam sportski tip, a istovremeno sam bila luda za perjem (u kosi, na odjeći, svuda) i tilom – što je opsesija koja se nastavila do današnjih dana. (I ovim putem hvala svim mojim fakultetskim profesorima koji me nisu bacali s ispita kada bih na iste dolazila u outfitu najprimjerenijem vjerojatno za /vlastito/ vjenčanje, a sigurno ne za usmeni iz, primjerice, političke teorije.) Obožavam minimalizam, jednostavnost i izostanak suvišnih detalja, ali i pomalo quirky krojeve i odjeću koja je zabavna, prije nego ozbiljna.

OOS03062013_outfit1

Vlastitu ljubav spram Bernharda Willhelma, međutim, unatoč svemu gore navedenom ponekad je i meni samoj teško razumjeti. Jer Willhelmovi su radovi nešto kao quirky strana mojih modnih opsesija dovedena na n-tu potenciju.

No, tko je uopće Bernhard Willhelm?

BW by Juergen Teller (bernhard-willhelm.com)Bernhard Willhelm na fotografiji Juergena Tellera

Njemački dizajner s pariškom adresom, bivši student Royal Academy of Fine Arts u Antwerpenu (u koji se, navodno, preselio zbog ljubavi), nekadašnji ‘šegrt’ kod nekih od najzanimljivijih suvremenih dizajnera, poput pokojnog Alexandera McQueena, Waltera van Beirendoncka (čiji je utjecaj na Willhelma itekako vidljiv) i Vivienne Westwood (od koje je, kaže, naučio što ne raditi kao dizajner, ali i danas povremeno dobije poslovni savjet), modni provokator, umjetnik i jedinstveni kreativac. Od 1999. s poslovnom partnericom Juttom Kraus voditelj vlastitog modnog branda, orjentiranog najprije isključivo na žensku, a od 2003. i na mušku modu, te odnedavno i na posebnu liniju Keep it Unreal. Od 2008. jedan od Camperovih suradnika-dizajnera na sjajnoj To&ether liniji cipela, te povremeni suradnik kozmetičke kompanije Uslu Airlines, s kojom surađuje na nizu malih kolekcija ni manje ni više nego – lakova za nokte.

onotherskin03062013_BWSS13intro

Duhoviti intro u prezentaciju SS2013 kolekcije na web stranici

Deklarirani protivnik korištenja mode kao statusnog simbola, sredstva za demonstriranje moći i bogatstva. Čovjek koji, prema vlastitom priznanju, voli pop, boje i seks, i svoj rad shvaća vrlo ozbiljno, premda se isti na prvi pogled doima kao anything but serious. Autor onog čudnog kostima koji Bjork nosi na coveru Volte. Da, baš taj tip! :)

onotherskin03062013_Bjork Volta

Bjork – Volta

Prepoznatljiv po bojama, bojama, bojama (!) i stilu koji neki opisuju jednostavno, ha, neopisivim, a neki pomalo djetinjastim, premda sam Willhelm odbacuje potonje kao neutemeljene optužbe – osim u slučajevima kada ga na stvaranje doista inspiriraju dječji crteži. Oni treći kunu se pak u Willhelma kao u jednog od posljednih umjetnika u svijetu mode. U svakom slučaju, obožavatelji su mnogobrojni – a među njima su, primjerice, i Suzy Menkes i Diane Pernet.

onotherscreen03062013_BWAW2012

onotherskin03062013_BWAW2011_2

Modeli iz kolekcije za jesen-zimu 2011

Willhelmova igra negdje je između mode i umjetnosti, što se možda najbolje vidi na njegovim prezentacijama, koje rijetko kada sliče klasičnim modnim revijama, a mnogo češće razigranim, često over the top performansima. Svaka kolekcija kreće ne od reinterpretacije neke modne epohe, kroja ili forme, ili poigravanja odjećom samom kao polazišnom točkom, već od ideje – poput brandinga (kao u kolekciji kojom su svesrdno dominirali McDonalds i CocaCola kroz velike otisnute logoe, doduše ponešto parafrazirane), kapitalizma ili, primjerice, tribal motiva – koju Willhelm upisuje u sve komade, vrlo često i doslovno, printajući ih po odjeći samoj, bez skrivanja. Naposlijetku, riječima samog dizajnera, ako ljudi žele nositi američku zastavu, zašto je ne printati na odjeću? Modeli su multifunkcionalni, udobni i često beskrajno zabavni – uvijek se sjetim smijeha koji me obuzeo kada sam po prvi put vidjela neki Willhelmov komad; bio je to sweatshirt s kapuljačom u obliku glave dinosaura, koja bi pri svakom stavljanju ‘pojela’ svog vlasnika. A premda stajlinzi na prezentacijama mogu djelovati zastrašujuće šareni, većina je kreacija iznenađujuće nosiva u svakodnevnim prilikama.

onotherskin03062013_BWperformans

Performans/predstavljanje kolekcije za jesen-zimu 2013

No nije sve isključivo šala: svojim pretjerano namazanim, iscrtanim, logoima oblijepljenim i često neobično seksualiziranim modelima (primjerice, u muškoj kolekciji koja se bavila sportskim natjecanjima, većina predstavljene odjeće nalikovala je pletenom muškom donjem rublju, onom zimskom, te gimnastičarskim trikoima, a jedna od zadnjih ženskih kolekcija, ona za proljeće/ljeto 2012, dičila se otkrivanjem grudi svojih modela kroz izreze na majicama) Willhelm nas tjera da gledamo u ono što se inače pravimo da ne vidimo, a što je svuda oko nas: od činjenice da smo sami postali – svojim tijelima – reklamni prostor, pa do toga da je seksualnost, koja pripada svakom tijelu/duhu, sveprisutna i, dapače, lijepa, dobrodošla i oslobađajuća, premda njegova odjeća nikada nije rađena s idejom da nekoga učini ‘sexy’; (ne tako) fina je linija između ‘uokvirivanja’ tijela onakvog kakvo ono jest i ‘sex sells’ politike.

onotherscreen03062013_BWAW2012-2013

onotherskin03062013_BWAW2012_2

Modeli iz kolekcije za jesen-zimu 2012

Sam Willhelm ističe da ne dizajnira imajući u vidu osobe koje će modele nositi, konkretna tijela, već prije u nastojanju da realizira određenu idealnu sliku koju ima u glavi, određeni koncept. No čini mi se ipak da, štogod tvrdio, itekako razmišlja o tijelu dok za njega kreira, ali ne o tome kako da ga ‘dobro’ obuče, već da mu da vlastiti prostor i mogućnost kretanja. Upravo u tom priznavanju tijela kao moćnog instrumenta neprekidno u pokretu, a ne kao nečega što treba ‘uljepšati’ i ‘učiniti privlačnijim’, leži meni najzanimljivija Willhelmova subverzija u odnosu na mainstream modnog svijeta (ali i, ako ćemo biti pošteni, njegova zajednička crta s dijelom japanskih dizajnera, poput Y. Yamamota, s čijm crno-bijelim svijetom Willhelm vizualno nema mnogo dodirnih točaka). Nije stoga ni čudo da njegovi modeli najbolje izgledaju na ulici, daleko od modnih pista, na tijelima svih konstitucija i konfekcijskih veličina koja se šeću, rade, žure – jednom rječju, žive.

BernhardWillhelmCamper (highsnobiety.com)

Sad već ikonske ‘planinarske’ cipele koje je Willhelm dizajnirao za Camper (via highsnobiety.com)

A kako kvazi-minimalistica potajno sklona kiču (koja zapravo mrzi etiketiranja i identificiranja s jednim ‘svojim’ stilom) nosi Willhelma? Pa, pomalo minimalistički. Na prvi pogled možda time promašujući poantu, ali ono što mi se čini oslobađajućim kod Willhelmovih kreacija upravo je činjenica da s njima ne postoje pravila, ne dolazi nekakav image koji kupac samo usvoji, navuče na sebe i prilagodi se. Ja svesrdno, besramno koristim tu činjenicu, i većinom puštam one rijetke komade koje imam da ‘vode igru’ u jednostavnim kombinacijama. Isti gotovo uvijek na licima prolaznika, kojima onako usputno na njima zastane pogled, razvuku osmjeh, a ponekad izazovu i čuđenje. A ja ih volim jer su udobni i – zabavni :).

onotherskin03062013_outfit3

slika 1 haljina: bernhard willhelm SS 2012| sandale: marni x h&m | ruž kao crta ispod oka: clinique flamenco (posveta mojim srednjoškolskim/studentskim danima, kada je to bio jedini makeup koji sam priznavala :)) |

slika 2 majica: cdg cdg | traperice: pepe jeans | cipele: bernhard willhelm (malo bolja slika tu)| 

slika 3 | haljina: wood wood| sandale: bernhard willhelm za camper to&ether| ruž: barry m punky pink |  

Sve fotografije (osim, naravno, onih mojih odjevnih kombinacija) preuzete su sa bernhard-willhelm.com, ako nije drugačije naznačeno.
Isprike na lošim outfit slikama – još neko vrijeme sam sama svoj majstor :)

20 Comments on “ON OTHER_Bernhard Willhelm / New dress, old shoes (& no black)”

  1. hiPop says:

    A kako kvazi-minimalistica potajno sklona kiču – ovde sam se pronasla ;)

    Meni je smisao za (modni) humor najbitniji – uostalom, nema boljeg nacina da se govori o ozbiljnim stvarima, nego – kroz salu!

    p.s. na ovu prvu bernardovu haljinu sam bas ljubomorna, divna je ta kraljevsko plava u kombinaciji sa marni srebrom <333

    http://hypemyhip.blogspot.com/

    • xavierkat says:

      :)))) drago mi je da nas ima još “potajnih” ljubiteljica razbijanja minimalizma, pa makar i malim duhovitim pomacima! :))

  2. black1888 says:

    Ime dizajnera mi se ucinilo poznato, ali nikako nisam uspio skuziti od kud. Sad znam da je Björk kriva za to. :D

    • xavierkat says:

      Da, Bjork je totalno kriva :). On je inače bio i autor kostima za turneju – i po slikama mi se čini da su činili jako dobar tandem :)

  3. ginger says:

    Xavi, prekrasna si. U plavoj haljini najviše <3 u jeansu i onim otkačenim cipelama <3 i sve.
    zadovoljna sam hahaha,

  4. Lorna says:

    Jutro!

    Prva i zadnja kombinaciju su odlične. Sviđa mi se make up na prvoj. :D
    Tekst je zanimljiv, a ove ove šarene tenisice su najbolje ikad! :)

    Pozz

    • xavierkat says:

      Draga Lorna, dobro jutro :) i hvala na lijepom komentaru. I meni su tenisice odlične, baš baš – uvijek mi se sviđaju ti Willhelmovi luckasti ‘pomaci’ na običnim stvarima :)

  5. Plevna says:

    zadnja haljina je PREDIVNA!

  6. raymond says:

    plava haljina je božanstvena <3 i jako mi je kul ovo sa crtom ispod oka :) sjećam se cipela s druge slike kad sam tek došla na forum, bila je neka slika tebe i sestre sa nečijeg vjenčanja…nisam mogla prestat buljit u njih i nisam uopće znala što da mislim :D :D sad su mi genijalne <3 (malo sam nrasla u međuvremenu :)))

    • xavierkat says:

      Ajme, sjećam se toga! stvarno je bilo davno, i ne mogu vjerovati da se ti sjećaš :))
      Ja nisam ništa narasla, nekad mi se čini da sam ostala u tom vremenu :)

      • Glorija says:

        kako ne :D B je imala onu zelenu topshop haljinu :F
        prva komba mi je najlipsa <3 i kosulja sa druge

      • samotna šetačica says:

        Hahahahahaha. Repti, ne mogu vjerovati da se toga sjećaš. :D
        Ja se samo sjećam da je netko komentirao da imam loše noge. :( :D

  7. mia says:

    divno radi.
    nažalost dosta je skup za nekoga tko je “Deklarirani protivnik korištenja mode kao statusnog simbola, sredstva za demonstriranje moći i bogatstva”

    • xavierkat says:

      Dizajn je uvijek pomalo skup – malo zbog plaćanja ideje/dizajna samog, malo zbog plaćanja branda, malo zbog plaćanja bolje kvalitete od one u high street dućanima. Dio toga je sigurno opravdan, a o dijelu bi se dalo raspravljati. No u usporedbi s našim standardom, isti odmah postane i ‘skuplji’ – i ja se uopće ne bih bunila da je BW dosta jeftiniji :) jer je meni za haljinu/hlače/štoveć daaaleko previše 200-500 eura, koliko većina košta. No i dalje je to dosta ispod cijena većih, popularnijih brandova. Ali poanta u citiranom nije toliko u cijenama, koliko u činjenici da odjeća ne odiše onim in-your-face luksuzom, nije prepuna logoa, vidljivih simbola da si u nju ‘ulupao’ veliki novac – već je ideja da je dobar dizajn lijep i nosiv, umjesto da raskrinkava svog vlasnika kao ‘onoga koji ima’, kako je to već sa statusnim simbolima riječ, od Chanela do Hermesovog šala i čegavećsvene :).

  8. Nikolina says:

    oh, haljine. sve su predivne. zanima me materijal plave? platno-pamuk? svida mi se ta malo kruca forma. ja sam vec neko vrijeme opsjednuta s njima. imam osjecaj da nekako najbolje obuku covjeka, bez puno kompliciranja. posebno ujutro, kad imam jos zaljepljene oci :)

    • xavierkat says:

      :)) plava je čisti pamuk. onaj fini pomalo kruti, da, vrlo tanki, ali potpuno neproziran :). i ja volim tu malo kruću formu, zapravo ne volim odjeću koja se sasvim oblikuje prema tijelu, volim kada stvari imaju svoju formu.

      i meni su haljine opsesija, iz sličnog razloga :). nekada sam uživala u kombiniranju odjeće, spajanju stvari, no s vremenom mi je puno draža opcija u kojoj mi je dovoljna jedna-dvije stvari da me obuku, bez nekog prevelikog angažmana; pa se trudim birati krojeve koji su sami po sebi (meni) zanimljivi, kako se ne bih morala igrati kombiniranja ako/kada to ne želim – a haljine su na tu vrst prohtjeva apsolutno najbolji odgovor. :)

  9. Ella says:

    Daj neki link ili nešto za majcu \ košulju s golim leđima .nije mi poznat brand a probah googlat al zero :) odlična je!


Leave a Reply

