OUTFIT_(Ne)običnost svakodnevice

Ovo je trebao biti (brbljavi) post o autentičnosti.

OOSJuly2013_week

Imam blagu opsesiju autentičnošću. Zapravo, autentičnost možda i nije prava riječ, premda mi se čini da je najbliže onome što mi se mota po glavi. Fascinirana sam svime onime što pokušava na neki način razotkriti ono što jesam/što jesmo kada se skinu svi slojevi suvišnosti, sve ono što smo naslagali na sebe, iza čega smo se sakrili. Ono što ostaje kada je sve nepotrebno već ogoljeno. Cinéma vérité. Lica bez šminke. Dokumentarci u prvom licu. Autobiografski tekstovi. Nenalakirani nokti. Aktovi. Neobrađene fotografije.

OOSJuly2013_Monday

 Ponedjeljak

O tome sam htjela pisati. To sam htjela i pokušati fotografirati, kroz cijeli tjedan, svaki dan – običnu, najobičniju, svakodnevnu sebe, spremnu za posao. Onu koja bira udobne cipele, jer zna da će dobar dio dana provesti na nogama. Lice bez šminke, ono pomalo namrgođeno i sneno, jutarnje. Obično.

OOSJuly2013_Tuesday

Utorak

No, što sam više pisala, to sam više shvaćala kako je moja definicija autentičnosti nekako preuska, nedovoljno fleksibilna, nepoštena. Djelomično su za to krive fotografije same: pred kamerama uvijek mijenjamo svoj lik, barem malo igramo ulogu; kamera možda vidi onu Rouchevsku kinoistinu, ali to je tek jedna od mnogih istina koje su mogle biti zabilježene. Svaki kut, svaki kadar, već je biranje, a ne tek ‘hvatanje’ neke postojeće istine. Svaki narativ je samo jedna moguća verzija događaja, a iza onoga što djeluje autentično, pravo, ‘stvarno’, često je tek dobro napisana, ispolirana priča. Sjećate se Pet slomljenih kamera, dokumentarca o izraelsko-palestinskom sukobu ispričanog kroz riječi i snimke filmaša-amatera? Iza onoga što kroz cijeli film djeluje kao osobna priča, koja time garantira ‘stvarnost’ ooga što gledamo na ekranu, zapravo je tek scenarij iz tuđeg pera. Riječi kao što su ‘istina’ i ‘autentičnost’ odjednom se doimaju nekako deplasirano, pretjerano.

OOSJuly2013_Wednesday

Srijeda

Djelomično problem leži u pozadini onoga što vidimo, što je pred nama: svaka moja jutarnja običnost pomno je režirana nekad ranije, kroz biranje odjeće koja me definirala tada, a definira me i sada, svaki put kad je obučem. Nije li moja ‘režiranost’ onda slična, ako već ne jednaka, nanošenju boja na lice, koje se meni doimaju kao ono što skriva? Zašto bi moja verzija bila bolja?

OOSJuly2013_Thursday

Četvrtak

No možda najvažnije – postoji li uopće neka sasvim autentična ja, koju bih vam mogla pokazati? I ako postoji (a šanse za to beskrajno su male), što se od nje uopće vidi na slikama?

Stoga, neka ovo bude post o pet lijenih outfita, za pet radnih dana. Samo to :).

OOSJuly2013_Friday

Petak

Već dvije godine nemam nine-to-five job, ali povremeno se dogodi da me nešto izbaci iz mog opuštenog kolosjeka u jednu takvu rutinu, koja od mene zahtjeva da negdje budem cijeli dan, svaki dan, od jutra. Tada ne nosim šminku (i inače je nosim rijetko, ali u ovakvim danima mi je sasvim nepraktična), udobnost cipela važniji mi je kriterij od boje istih, a haljine postanu moji najbolji prijatelji. Ideja je bila dokumentirati jedan od tih tjedana, kada se već dogodio, takav kakav se dogodio. Ne osjećam se baš uvijek lijepa za takvih dana – da budem iskrena, barem jedan od ovih outfita radije ne bih bila objavila :) – ali što je-tu je, od svakodnevice se ne može pobjeći. I dobro je da je tako :).

Što je za vas autentičnost? Razmišljate li o tome?

I kakvi su vaši svakodnevni outfiti? :)

OOSJuly2013_Monday2

Današnji ponedjeljak, novi tjedan u nastajanju…

20 Comments on “OUTFIT_(Ne)običnost svakodnevice”

  1. hiPop says:

    Sad si me bacila u dilemu – da li sam prava ja kada se fotkam za blog, kada se (s velikim uzivanjem) polako spremam za izlazak i isprobavam kombinacije…ili kada u 6.30 ujutru nabacim na sebe prvo sto ugledam u ormaru (da preformulisem – neku od ranije oprobanih, izreziranih kombinacija…), idem u ravnim cipelama, nenasminkana?

    nekako, volim da mislim – ovo prvo :)

    p.s. divni su ti ponedeljci <3

    http://hypemyhip.blogspot.com/

    • xavierkat says:

      Ja volim vjerovati da si sve to – ti; ali da, potpuno razumijem dilemu, i dođe kao sjajan primjer problema s onom idejom autentičnosti od koje sam ja krenula; hvala ti :).

      I…i meni su nekako najdraži ponedjeljci, na stranu to što mi je ponedjeljak kao dan uvijek nekako ne-drag :).

  2. Lorna says:

    Jedva sam čekala neki novi post. : ) Sviđa mi se ideja i način na koji si pristupila temi iako ne bih rekla da je riječ o autentičnosti iako shvaćam o čemu ovdje ‘brbljaš’. Sviđaju mi se četvrtak i petak, a današnji ponedjeljak mi je savršen. : )

    Slažem se za neogoljenost i autobigrafije; nema većeg ogoljenja od tog.

    Nisam komentirala, ali sad moram:
    Sviđa mi se kosa. ; )

    • xavierkat says:

      Da, autentičnost je pomalo tricky riječ, apsolutno se slažem; ali i dalje mi fali bolja – čini mi se ipak preteškim govoriti o nečijoj biti, pa je autentičnost poslužila kao ‘dovoljno dobra’ za sad :). Važno je da se na nekoj razini – razumijemo :).

      Hvala ti za kosu – zapravo bih je već trebala ošišati, ali stalno to odgađam…:)

  3. mia says:

    ut i čtv <3

  4. petriza says:

    divna si! i upravo je tema o kojoj razmišljam već neko vrijeme, gdje dođoh do nekakvog nefinalnog zaključka kako autentičnost ne postoji i da svaka situacija traži neko svoje lice…i jedino je “neautentičnost”, a pritom zapravo mislim na performativnost – autentična. ne mislim dapače, ako se ne prikazujem neautentičnom da sam pritom lažna, već mi se čini nemogućim u ovom svijeu mnogostrukih izbora i sustava svijesti ostati samo na jednome. identitet je nekako uvijek fleksibilan, a svakako je prednost kada se možemo naći u mnoštvu njih! xavi, objavljuj češće :D!

    • xavierkat says:

      Mislim da je identitet najteža riječ koja postoji:svi je koristimo, a da nismo sigurni o čemu zapravo pričamo kada pričamo o identitetu – i pitanje je možemo li uopće biti sigurni. Ali slažem se s tobom u potpunosti – samo što je performativnost kao koncept ‘teška’, ne daje jednostavan, jednoobrazan odgovor na pitanje ‘tko sam ja’, ‘tko je drugi’, ‘tko smo mi’ – a negdje je valjda u nama da težimo jednostavnim odgovorima, lovljenju fleksibilnih identiteta u jednostavne kutijice :).
      :*

    • Ivy Lee says:

      …Sad tek čitam komentare i slažem se s ovime.

  5. Plevna says:

    utorak <3

    stvarno te je gušt čitat!
    laičkim promišljanjem dolazim do zaključka da je autentičnost u ovom kontekstu povezana sa samopoimanjem u pogledu stvarno/idealno/očekivano/javno ja.
    autentičnost time čini konstrukt/obrazac svih tih 'ja' – vlastito specifično reagiranje/izražavanje u datom trenutku koje je pod utjecajem nazovimo 'genetskog'/urođenog i socijalnog, i kao takvo uvijek sa sobom nosi dozu nečeg starog/našeg i novog/prilagodljivog.
    Prema tome, smatram da je vlastita autentičnost i 'klošar ja' i 'sređena ja' u onolikom postotku koliko smo istinski pronikli u samo 'ja' (sa što manje izvanjskih utjecaja), jer i u jednom i u drugom slučaju pronalazimo naš specifičan obrazac, možda tematski prigodnije – stil.

  6. Yuma says:

    Super post.! :) Svi outfiti su mi odlični, a ti izgledaš sjajno. :))

  7. D. says:

    opet ti filozofiraš. <3
    mislim da autentičnost gubimo onog trenutka kad otvorimo ormar. jer se odijevamo "za nešto" – posao, kavu, ribanje pločica…uskačemo u jednu od "uloga". a opet smo to mi. :ne zna

    • xavierkat says:

      Dakle, ‘autentične’ smo samo onda kada smo potpuno nage? Hmmm, I can live with that, posebno u ovo ljetno vrijeme :D :*

      Ali definira nas i ono što biramo, i prije nego se odijevamo; mi smo i ono što volimo, ili što o sebi želimo projecirati nekada u budućnosti, ne nužno samo ‘sada’…:)

  8. V says:

    Outfit od petka lijepo naglašava tvoju vitku figuru i profinjena ramena. Jasno je da preferiraš ležernije kombinacije, no ova, iako neobična i svojstvena tebi, ipak ističe ženstvenu figuru i rado bih te češće viđala u sličnim kombinacijama.
    Inače, pohvala na vođenju bloga ovog tipa, premda ponekad zaglibi u pretencioznost

    • xavierkat says:

      Draga V, hvala ti i na pohvali, i na sugestiji za kombinacije – i ja jako volim ovu haljinu, ali rijetko nađem komade tog tipa; no voljela bih da ih je više :).

      Hvala i na kritici – ponekad ono što sigurno ni mi ne bismo voljeli drugdje ne primjetimo kod sebe :).

  9. ginger says:

    U utorak i petak te skinem i obučem u moju robu. Žao mi je, probaj se snaći :F
    Ni ostali dani ne zaostaju, ali ja ne bi znala kako s tim komadima <3

  10. Ivy Lee says:

    Smatram da (a i čini mi se da si nekako i sama do toga došla;) autentičnost ne postoji. Ako je poimljemo u relativno uskom smislu (u “duhovnom”; pretenciozno, I know). Jedna sam od onih koji ne vjeruju u identitet, ali nemam vremena za elaboraciju. Uostalom, život me demantira u svakom identitetu, svake sekunde.

    Predivna odjeća i kombinacije, to sam htjela reći. :D


Leave a Reply

