OUTFIT_Barefoot

onotherskin14072013_1

U svijetu stereotipa, sve žene opsjednute su cipelama. Od malih nogu potajice isprobavamo  majčine cipele, diveći se vlastitom odrazu u ogledalu dok pažljivo nabadamo u puno prevelikim salonkama. Kad odrastemo (ili barem porastemo), cipele skupljamo kao šarene bombone, u svim bojama – jer žena nikada (to se podrazumijeva) ne može imati dovoljno, a kamoli previše pari cipela! Njima se tješimo kada smo tužne (jer nema te tuge koju ne može izliječiti par novih, po mogućnosti što viših i skupljih ‘ljubimica’), uveseljavamo kada smo umorne ili smo jednostavno imale loš dan, nagrađujemo kada smo učinile nešto dobro, a kupovina cipela sasvim je prihvatljiv način i za liječenje dosade. Konačno, ništa ne čini ženu toliko moćnom i dominantnom kao par vrtoglavo visokih potpetica. Ne čudi stoga da je svijet prepun loših citata o istima koje možda jesu, a možda i nisu izrekle kojekakve slavne i manje slavne osobe, odajući im počast. I don’t know who invented high heels, but all women owe him a lot puna zahvalnosti rekla je tako (navodno) slavna Marilyn Monroe, Louboutin nas je ‘oduševio’ svojom duboko filozofskom izjavom High heels are pleasure with pain, a Manolo Blahnik nam je lijepo objasnio zašto toliko patimo za potpeticama: You put high heels on and you change. Obožavanje potpetica, naravno, ne staje na riječima; šetnja kroz izložbu fotografija slavnog Helmuta Newtona prije par dana podsjetila me na njegovu opsesiju (koju dijeli dobar dio modne industrije) dominantnim ženskim figurama na barem 12 centimetara dodane visine. Luksuz, golo tijelo i potpetice kao vizualna reprezentacija ženske moći (ili tek objektivizacija žene? neka to bude tema za neki drugi, budući post…). As simple as that. 

onotherskin14072013_2

Izvan stereotipa, stvari naravno nisu tako banalne. Malo tko zaista o cipelama govori kao o ‘ljubimicama’, premda se većina nas razveseli novom paru. Ne spavaju nam (većinom – možda nekoga baš to veseli) u vitrinama niti ih skupljamo stvarajući niz u svim zamislivim bojama. Postoje žene koje vole birati i kupovati cipele, i one kojima je kupovanje cipela jednostavno tlaka; one koje uživaju u nošenju visokih potpetica, kao i one koje radije biraju ravne modele; one koje imaju savršen par cipela za svaki outfit, i one koje broj pari cipela koje posjeduju nastoje održati relativno niskim. Sama sam negdje u ovoj zadnjoj kategoriji – volim cipele, prije svega one pomalo luckaste, ali trudim se ne imati ih previše. Pritom je nekakav odokativni kriterij za razlikovanje ‘previše’ od ‘baš dovoljno’ moja sposobnost da za sve cipele koje imam uvijek znam gdje se nalaze, i da ih sve iznosim za vrijeme sezone. Ako nešto ne nosim, ili stoji zaboravljeno, nije vrijedno posjedovanja. No mnogo više od (kupovine, biranja, skupljanja…) cipela, priznajem, volim one trenutke kada mogu zaboraviti na iste i – šetati bosa. Obožavam biti bosa, onaj osjećaj pijeska, zemlje ili pokošene trave pod nogama, potpune nesputanosti…Zapravo, i cipele koje nosim biram gotovo uvijek (s iznimkom onih nekoliko zimskih pari, gdje presudi stabilnost) sa željom da imitiraju taj osjećaj: ravne, tankih potplata, udobne. Lake kao perce, kao da i jesam bosa.

Naravno, u velikom gradu ima malo, premalo lokacija na kojima bih mogla prošetati bosa: prljave ulice ‘ukrašene’ krhotinama stakla ne zovu na skidanje cipela i prženje stopala na vrelom asfaltu. Ali ponekad se dogodi da, kao prošli vikend, otkrijem pravi mali raj usred gradske gužve – i tada nikako ne propuštam priliku :).

onotherskin14072013_3

Suknja koju nosim bila je i ostala velika ljubav, i ima svoju pomalo šašavu priču. Kada sam je vidjela prvi put, odmah sam se zaljubila (cijela ta kolekcija bila mi je još sa slika tiha patnja), i bila korak od toga da je kupim, ali mi je cijena bila puno previsoka. No povremeno sam se vraćala vidjeti je li prodana, ili možda na sniženju – sve dok me jednom prilikom prodavačica nije prepoznala, oduševila se mojim entuzijazmom oko suknje, i obećala dizajnera pitati da mi na nju da neki popust. Vratila sam se sljedeći dan – i izašla s istom u ruci :). Od tada do danas prošlo je već par godina, ali i dalje je među omiljenim komadima u ormaru. Nosim je (pre)rijetko, možda jer mi se čini pomalo ‘pretjerana’ za svakodnevne prilike (s tim divnim printom i asimetričnim rubovima s kojima svako malo u trenutku neopreznosti pometem pod), a možda jer moj ormar prepun haljina i ne nudi previše toga s čime bih je mogla kombinirati (već godinama bezuspješno tragam za savršenim svilenim ciklamastim topom…). Ipak, uvijek kada je obučem u njoj se osjećam lijepo, pomalo posebno. A prilika da je ‘skratim’ do iznad koljena i ušetam u vodu ovdje je bila tek neočekivani bonus…

onotherskin14072013_4

| suknja: Igor Dobranić | majica: Zara | sandale: Marni x H&M | torba: poklon iz Švedske |
Fotografije: C.

10 Comments on “OUTFIT_Barefoot”

  1. D. says:

    suknjaaaaaaaaaaa <3

  2. samotna šetačica says:

    Igor i sobovi. <3

  3. ptrkrl says:

    bose noge <3

  4. hiPop says:

    i ja kazem, suknja <33333

    +++volim sto na blogu mozemo da prosetamo stikle kada dugo nisu bile u setnji :)

    xx

    http://hypemyhip.blogspot.com/

  5. Anita Ju says:

    I ja obožavam šetati bosa, uopće mi ne smeta ništa osim stakla i narkomanskih igala:D Suknja pe teža perfekcija! Tek sad sam otkrila Ivicu. :)

    • xavierkat says:

      :) srećom kod mene nema igala, ali je ovdje neka ‘moda’ ostavljati prazne boce pokraj parkiranih automobila uz cestu – doslovno svi to rade, i onda svako malo netko nešto razbije i ulice su uvijek prepune komadića stakla…tako da, čuvam trenutke bez cipela za situacije kad sam dalje od ceste, pa makar i ovako, samo malo dalje :))

      • Anita Ju says:

        O svašta. Kod nas na sreću nije to u điru što se tiče stakla pokraj parkiranih auta, ali zatlol često na plaži ima stakla od razbijenih pivskih boca, to mi je grozno, doslovno prisiljava nošenje groznih gumenih šuza all the time. U njima se osjećam kao da imam sto godina :D

        PS. Editirala sam post, nadam se da sam ovaj put to bolje odradila. Za eventualne nejasnoće, pitaj, trudit ću se što bolje objasnit.

        Pozz. :)


Leave a Reply

