ON OTHER_Koliko je duga kratka kosa

onotherskin0001

Povezanost duge njegovane kose i ideje ženstvenosti, tisućljećima njegovana u našoj kulturi, jedna je od onih čvrstih kategorija koje utvrđuju rodne granice: kao što i pojedini odjevni predmeti reproduciraju rodne odrednice, tako je i duga kosa sinonim za ženu i ženstvenost.

Od antičke mitologije, literarnih djela, soneta posvećenih raznim gospama – duga je kosa bitan dio ženske ljepote. Duga kosa kod muškaraca pak nužno konotira poneke tipično “ženske” osobine: dugokosi plemići s europskih dvorova bili su oslobođeni rada, što im je ostavljalo dovoljno vremena da skrbe o svojoj vanjštini. Pa i ako se prebacimo u suvremenost, čvrsta maskulinost svoju krajnju instancu dobiva u pojavnosti ćelavih agresivnih skinheadsa, primjerice.

S druge strane, kratkokose djevojke i žene najčešće se obilježavaju kao samosvjesne, snažne, poslovno uspješne i sl. (kao da takve karakteristike dolaze s dužinom kose). Pa i relativno nedavno, prije svega 5-6 desetljeća, radikalno šišanje duge ženske kose često je bilo shvaćeno kao svojevrsni revolt.

onotherskin0002

onotherskin0003

onotherskin0004

Gotovo cijeli život (uz iznimku jedne predpubertetske faze u trajanju od 2-3 godine) dužina moje kose ne prelazi razinu brade, a vjerojatno polovicu tog perioda je posve kratka. Najkraća je – ironično – bila upravo u osjetljivom pubertetskom formativnom periodu, koji je ujedno i doba moje najveće nesigurnosti.

Kosa duga tek nekoliko milimetara srednjoškolski je san čiju sam realizaciju dočekala sve donedavno. Čarobnu granicu u kojoj je kratka kosa još uvijek frizura naspram one čiju je dužinu moguće postići jedino mašinicom nije bilo lako prijeći, prvenstveno zbog svijesti o interpretativnosti (takve) pojavnosti. Jer na koji način pomiriti vlastito izbjegavanje pojedinih obrazaca o tome kako mlada djevojka (žena u nastajanju) treba izgledati sa svim nezgodnim situacijama u kojima ti je – primjerice – s vremena na vrijeme upućivano pitanje “jesi li ti cura ili dečko”? Voljela bih da sam na ta uglavnom provokativna pitanja u to vrijeme znala odgovoriti s “više muda”, ali lako je danas (gotovo 15 godina kasnije!) biti (samo)svjesnija činjenice da su (moja i tuđa) rodna obilježja puki proizvodi društvenih konvencija, slično kao što je to npr. i odjeća koju nosim.

Na stranu to djelujem li s ovakvom frizurom manje, više ili jednako ženstveno drugima, sjedeći u kadi dok su M-ove ruke lagano okretale moju glavu kako bi uspio mašinicom prijeći sve dijelove glave i dok su pramenovi kose padali oko mene – gotovo da se nikad ranije nisam osjećala ženstvenije. Pa makar njegova kosa bila duža od moje.

onotherskingif3

fotografije i gif: Matija Kralj

http://www.flickr.com/photos/matija-w-kralj/

11 Comments on “ON OTHER_Koliko je duga kratka kosa”

  1. Lorna says:

    Sviđa mi se tekst i ti si preslatka. : ) Kad smo već kod kose, užasno me iritira kad vidim na malim bebama koje imaju jedva tri i pol dlake na glavi i kad im majke stave ružičastu kopčicu na glavu samo da se zna da je žensko.

    Sad o odjeći, ovo je majica? Odakle?

    • try1on says:

      Da, učenje ulogama od početka :)

      Majica je lanena, s kao nekakvim premazom, malo sjajnim. I kopčom koja visi i može se zakvačiti na razne načine. Šiva jedna teta i prodaje u malom, najmanjem dučančiću u dvorištu jedne zgrade na početku Frankopanske (preko puta kioska kraj tramvajske stranice).

  2. D says:


    Volim celave glave. Na bilo kome. Kao i dugu kosu. Na bilo kome.
    Otkud su hlace? :)

    • try1on says:

      Yup, sve je do stava :) Ja dugu kosu ne volim samo na sebi :)

      Hlače su All Saints, viđene i u postu o kulturnim radnicima… Kupljene online prije cca 2 godine.

  3. ptrkrl says:

    rekla sam ti vec, tvoja pojava i frizura su toliko mocni da sam ozbiljno razmisljala o tome da napravim isto. :)

  4. xavierkat says:

    Divna si, divna <3 :)
    A kosa je savršena za igranje…nikad ne iznevjeri, uvijek iznova naraste, pa opet sve ispočetka.

  5. Mary Tur says:

    I like the style of these photos

    mary-tur.ru

  6. ginger says:

    try1on meni je ovo odlično. volim obrijane glave kod žena koje znaju bez kose. da, mislim da jako puno govori o stavu, u pozitivnom smislu. mnoge žene mrze frizere zato jer ne žele da im skinu cent kose. za mene je to problem. a ne obrijana glava. super izgledaš.


Leave a Reply

