INSTA_ Muž vs. peder

1452516_1460620900744949_1044219310_n

Jednom davno, prije nekih 100 godina brak je bio pojam za jednu potpuno drugačiju zajednicu od one koju brak simbolizira danas u 21. stoljeću. Žene nisu imale pravo glasa, nisu imale pravo same birati svog supružnika, osim onih rođenih u malo naprednijim sredinama, koje su trebale ‘samo’ roditeljski pristanak. Popularan je bio običaj zvan ‘hoditi po pitanju’ gdje je udavača obilazila rodbinu, a u nekim mjestima i sve mještane te ih ispitivala slažu li se s njenom odlukom oko budućeg muža. Ukoliko bi većina odgovorila negativno, djevojka je razvrgnula zaruke. U okolici Zagreba cure su se tradicionalno udavale od 15. godine. Ukoliko se ne bi udale do 20. dobile bi etiketu ‘stara dekla’. Žene rođene u siromašnim obiteljima su se teško udavale, jer je smisao braka bio u imovinskoj koristi. Na Pagu su roditelji prilikom prosidbe s velikim pretjerivanjem nabrajali negativne osobine djevojke, na što je mladoženja odgovarao da će ju on naučiti pameti te je djevojku pritom pljusnuo, lupio šakom ili nogom. U okolici Siska nakon muževe smrti, žena tj. udovica nije imala pravo ostati u zadružnoj kući, jer nije imala pravo nasljeđivanja. Za razliku od njene djece.

O tempora, o mores.

onotherskin12207

Jednog lijepog proljetnog popodneva 2009. moj čovjek i ja, sjedili smo na pivi i zaključili da bi se mogli oženiti. To je bio naš 2. dejt.  Odrastajući i promatrajući brakove oko sebe, nije mi bilo jasno zašto bi se itko ikada svojevoljno ubračio. Bila sam uvjerena da se nikada neću udavati. Nikada. A onda sam se zaljubila. Naša okolina, obitelj i prijatelji, uz rijetke iznimke, nisu bili puni razumijevanja i podrške. Tih par mjeseci prije nego sam rekla ‘da’ mi je iz navedenih razloga ostalo u sjećanju kao jedno od najtužnijih razdoblja ikad. Ipak, usprkos svemu i svima imali smo pravo odlučiti sami za sebe i nositi se s posljedicama naših odluka.

family

1.12.2013. će ostati zabilježen kao povijesan dan. Dan na kojem će većina ljudi odlučiti o pravu jedne manjine. Dan koji će na neki način zapečatiti sudbine mnogih ljudi. Neki od njih su premladi da bi uopće razmišljali o braku, ali su dovoljno stari da se bore za svoje pravo na izbor. ON OTHER SKIN_ je protiv bilo koje vrste diskriminacije. ON OTHER SKIN_ se zalaže za pravo na izbor. Izađite na referendum.

onotherskin42234

5 Comments on “INSTA_ Muž vs. peder”

  1. Lorna says:

    Bajke počinju: Bilo jednom davno, prije sto godina i preko sto planina, živjeli su….

    Bla, bla, bla…

    Onda ide kraj:
    I živjeli su sretno do kraja života (jer je 1.12. izglasano PROTIV).

    <3

    • ptrkrl says:

      <3

      stvarno, neopisivno bih to volila. al imam filing ko da sam u nocnoj mori iz koje se necu probuditi tako skoro. :(

      nadam se da me filing ovaj put vara :*

  2. duckalicious says:

    nadam se da kod vas uspije što kod nas u sloveniji nije :/

  3. dust says:

    Upravo sam procitala da je na ovaj suludi referendum potroseno 50 miliona kuna. Sto znaci da ce politicari dobiti svoje bonuse bez obzira na rezultate glasanja. Bastards.

    Zelim vam da se sutra probudite u Hrvatskoj okupanoj u duginim bojama! Drzimo vam fige!

    • ptrkrl says:

      drito to! mogla bih sad u pol 5 ujutro nac stotinjak boljih svrha za potrosit te pare. istovremeno sam neopisivo ljuta sto sam prisiljena trositi vrijeme i energiju na ovakve price. u procesu je usvajanje dvadesetak radnih i socijalnih zakona koji idu na stetu svih nas. o tome se ne prica ili se barem ne prica dovoljno. to je nesto sto ce direktno ugroziti apsolutno svaku obitelj u hrvatskoj. :(

      uzasno sam tuzna i zabrinuta.
      hvala na podrsci. :*


Leave a Reply

