I.D. _ petriza

krk copy

Zašto pišem(o)?
_ Zato što je to jedino što znam. Ne znam ni vozit auto, bicikl, rolšue, ne znam crtat, šivat, pjevat, svirat. Kuhat onako. Pa rekoh, bolje da pišem nego da pričam. Za druge ne znam.

Što je tvoja “druga koža”? U čemu se osjećaš najugodnije?
_ Druga koža ovisi o prilici.  Nekad treba biti pantera, nekad žirafa, nekad paun. Druga koža je ona u kojoj koincidiraš kontekstu, a ipak nisi konformist.

Što se s vremenom – otkada si počeo/počela razmišljati o odijevanju kao o nečem vrijednom pažnje – najviše promjenilo u onome što nosiš?
_ Priče su mi uvijek  bile nekako zanimljive od odijevanja samog, pa sam shvatila da bih ih mogla ubaciti u odijevanje. Ne nastaju priče iz odijevanja, već odijevanje iz priča. Dakle, promijenila sam rečenice. Ako ne stvoriš priču oko onoga što nosiš, onda je to samo roba.

kiklja copy

S jedne nas strane mainstream mediji bombardiraju pravilima odijevanja, sezonskim trendovima i ‘zabranama’. S druge, postoji niz kritičkih pokušaja da se odijevanje (a onda i moda) demokratizira, podsjeti ljude da je odjeća tu zbog nas, i da svatko moze birati štogod želi dok god se u tome dobro osjeća. Gdje su tvoje privatne granice, i gdje ih, u teoriji, u svojoj glavi postavljaš drugima?
_ Odjeća je tu da netko od nje na kraju (dobro) zaradi i da se netko s njom dobro zabavi. Tako da, sve je to dio industrije, kao i kritički pokušaji. Granice su tamo gdje cijena predstavlja polovicu nečije plaće. Budi svjestan da što god kupuješ, hraniš industriju. Ne pozivam na bojkot kupovine, ali barem na svjesnost toga.

OOS zagovara prihvaćanje različitosti i prije svega samog sebe, kakav je tvoj odnos prema tvom tijelu?
_ I’m pretty sure there’s a lot more to life than being really, really, ridiculously good looking. And I plan on finding out what that is. (Derek Zoolander)

Da li se, kako i zašto tvoji matični interesi manifestiraju na polju odijevanja i mode? Drugim riječima, kako oni mogu doprinijeti razvoju i proširivanju (tematskom, diskurzivnom) pisanja o modi?
_ Na fenomenološkoj razini, moda iliti fešn je zapravo jedna sjajna stvar. Ona je metafora vremena u kojem živimo, a  ono  je brzo, promjenjivo, demokratično (barem na privid), rascjepkano, ne zagovara velike istine…Blogovi i blogeri su tu dokazali svoju moć i mogućnost transformacije i poigravanja, dekonstruiranja mode i industrije i sustava. Sve dok se moda ne krene igrati s nama, na zdravom smo drumu.

planina copy

Advertisements

5 Comments on “I.D. _ petriza”

  1. andja says:

    slatko se nasmejah =)

  2. taja tajska says:

    najbolja <3

  3. sestricna says:

    bas me naveselilo!!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s